ИНТЕРВЈУ СО СЛАВЧЕ ТАНЕВСКИ, НАЈМЛАДИОТ ДИЗАЈНЕР ВО МЕРЦЕДЕС

Славче Таневски е најмладиот дизајнер во Мерцедес, а ние може да се пофалиме дека е наш сограѓанин. Тој е Македонец, студирал овде, но и во Германија. И покрај напорната работа, Славче одвои време за нас и ни одговори на неколку прашања. 

1. Што точно работиш во компанијата и како стигна до тоа место?
Моментално ја дизајнирам надворешноста на сите сериски возила на Мерцедес-Бенз. Од А-класа, сите лимузини, СУВ возила, до СЛС. Мојата работа се состои од давање предлози за изгледот на возилата како и нивна изработка во 3Д простор односно ЦАС или модели од глина. За моделирањето се задолжени специјализирани моделари кои ги насочувам како да го изработат според мојата замисла. Знаејќи го фактот дека само 12 дизајнери ги создаваат сите Мерцедес модели (а ги има доста) јасно е дека овој клуб од професионални дизајнери е ексклузивен и дека е многу тешко да се успее до таму. Мене најмногу ми помогна талентот и целата енергија што ја вложив додека студирав. Бев упорен и не се откажував. Заслуга за тоа што сум сега секако има и мојот факултет кој има одлична врска со студијата за дизајн во Германија и пошироко. За да биде комплетен пакетот, освен квалитетн дизајнер, треба да бидете пред се’ човек и професионалец, и а може да се интегрирате во тим. Ова шефовите за дизајн го еволуираа кај мене за време на 6 месечната дипломска работа кои ги поминав во истото студио каде што работам денес. Уште како студент во 5 семестар добивав задачи за сериско производство кои веќе можат да се видат на новата А-класа, но добив и фантастичен буџет за изработка на два сопствени проекти: Нимбус и Ариа.

2. Си студирал и на македонски и на германски факултет. Можеш ли да направиш споредба помеѓу факултетите овде и таму?
Најголемата разлика е процентуалната поделеност на теоретски и практичен дел. Студирав индустриски дизајн на Машинскиот Факултет во Скопје каде учев многу непотребни теоретски предмети, додека пракса имаше многу малку. Во Минхен беше сосем спротивно. Во Германија постои индустрија, во Македонија не. Во Минхен секогаш на 1во место било квалитетно да се изработи проектот и на крај студентот да добие работа. Во Македонија најважни се оценките и дипломата, во Германија тоа е портфолиото.

Од друга страна можноста да студирате дизајн е лимитирана. За 10ина места на смерот транспортен дизајн годишно конкурираат над 1000 ученици. Студиите траат 7 семестри и секој има право да студира максимум 11. Испитот смее да се преполага само 2 пати. Доколку паднете на било кој предмет по трет пат, автоматски добивате исписница.

3. Дали факултет е главната причина поради која се вработи во Мерцедес или има и побитни работи кои ти помогнаа во успехот?
Како што спомнав претходно, талентот и напорната работа се најважни. На факултетот се оптимираат вештините на студентот и преку спонзорираните проекти студентите се во фокусот на шефовите од автомобилските дизајн студија, односно идните работодавци.

4. Дали сметаш дека може да се постигне толкав успех во Македонија?
Не. Барем не како дизајнер. Како прво во Македонија нема индустрија. Второ во Македонија нема зантересираност за дизајн пред се, а и вредните и чесни луѓе не проаѓаат славно. Мислам дека трудот не е доволно ценет и луѓето добиваат признание за она што биле и што го работеле после нивната смрт, за жал.

5. Дали имаш идоли или луѓе кои те инспирираат?
Секако. Како луѓе мои идоли секогаш биле моите прекрасни родители на кои им должам многу. Како млад човек најголем идол ми е Тоше Проески. Дечко за пример во секој поглед. Како уметници почитувам многу луѓе: Милчо Манчевски, Марчело Гандини, Заха Хадид, Крис Бенгл со кој лично се знам и многу други. Многу ме инспирираат и моите колеги на работа кои секогаш добронамерно ме критикуваат и ме поттикнуваат да напредувам.

6. Како ги помниш студентските денови? Дали би сакал да ги живееш одново?
Студентските денови ќе ги помнам по убаво. Не беа многу различни од професионалниот живот денес, но имаа некоја магија. Немаше можеби многу дружење, но многу убави работи ми се случуваа уште од 2 семестар со Ламборџини Анкониан, како и со Ламборџини Мадура. Следуваа многу награди, посети на саеми како и ангажманите прво во МИНИ Десигн (9 месеци) а веднаш потоа и во Мерцедес-Бенз. Сепак слободата што ја имам сега како професионален дизајнер не би ја менувал за студентските денови.

7. Што би им порачал на сегашните и идните македонски студенти?
На македонските студенти би им препорачал да бидат упорни и да се вложуваат максимално во тоа што го сакаат, доколку навистина имаат цел. Да се интересираат и да контактираат со луѓе кои успеале. Да ги влечат професорите за ракав и да бараат знаење и совет од нив. Треба да покажат глад за знаење и да бидат самоиницијативни.

Извор: Fakulteti.mk

Напишете коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промени )

Twitter слика

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промени )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промени )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промени )

Connecting to %s