„Изградени и рехабилитирани 190 локални патишта – почната е изградба на околу 105“

Премиерот Никола Груевски денеска истакна дека заклучно со 2012 година изградени и рехабилитирани се 190 локални патишта во вкупна должина од 412 километри во вредност од 30 милиони евра, а отпочната е и изградба и рехабилитација на околу 105 локални патишта со вкупна должина од 216 километри во вредност од 20 милиони евра во 43 општини низ Македонија.

– Изградени се и рехабилитирани 15 регионални патишта во должина од 318 километри во вредност околу 50 милиони евра, а се работи на исти такви во должина од 72 километри и вредност од околу 11 милиони евра. Патот кон Порече кој е речиси завршен наскоро ќе биде пуштен во употреба, завршена е обиколницата кај Охрид, Куклиш-Банско веќе се заврши итн., посочи Груевски.

Тој истакна и дека стратегијата на Владата во првите години од времето откако ја добиле довербата на граѓаните, била главно фоксуирана на патишта кои најчесто се користат од граѓаните на Македонија и кои се дел од нивниот секојдневен живот.

– Тоа беа локалните и регионалните патишта. Во последниот период го враќаме фокусот на автопатиштата. Првата активност беше со патниот правец на Коридорот 10 и на автопатот Александар Македонски помеѓу Табановце и Куманово во должина од 7,62 километри каде што инвестиравме 15 милиони и 500 илјади евра и го завршивме тој дел од автопатот. Втората значајна работа беше обиколницата околу Скопје која што исто така е дел од овој автопат. Ова беше поголем зафат во кој што се инвестираа 125 милиони евра од кои околу стотина милиони евра се по изборите во 2006 година за автопатска делница долга околу 26 километри, рече Груевски.

Пред година и пол две, посочи тој, го завршивме тој дел и го пуштивме во употреба.

– Конечно неодамна по сите завршени подготовки, проекти обезбедување на финансирање, добивање и грант од ЕУ во износ од околу 40 милиони евра започнавме да ја градиме и последната делница на Коридорот 10 на автопатот Александар Македонски во должина од 28,2 километри, делница која што би рекол е најтешка односно најскапа затоа што има најнеповолна конфигурација на теренот во смисла на планини во смисла на изградба на тунели, мостови итн. и токму затоа и најскапа инвестиција и била оставена да се гради последна, истакна Груевски.

Тој рече дека износот кој што почнува веќе да се инвестира во оваа делница е 220 милиони евра и согласно договорот, планот и целиот вклучен аранжман кој што е во соработка со Европската банка за обнова и развој и со Европската комисија која даде грант од 40 милиони евра. Планот е, како што истакна, некаде до почетокот на 2016 година да заврши изградбата на оваа делница и се надевам дека оваа градба ќе си даде и свој придонес во нашата економија во градежниот сектор итн.

– Што се однесува до другите автопатишта пред изборите излеговме со ветување дека најпрвин ќе се обидеме да најдеме концесионер, а доколку не  успееме да најдеме ќе бараме други алтернативни патишта за реализација на проектот за Коридорот 8, патниот Коридор 8 од Крива Паланка до Куманово, од Гостивар до Струга и Охрид, односно албанска граница и од Миладиновци значи од Скопје во делот на Миладиновци до Штип односно Кочани и кога  го спомнав и патниот Коридор 8 да напоменам дека тука влегува делот од Куманово-Крива Паланка, посочи Груевски.

Така што како што најавивме, рече тој, подготвивме проекти за овие делници, за сите овие немаше проекти претходно, немаше ниту идеен, ниту основен  ниту главен проект.

– Инвестиравме значајни износи  подготвивме проекти земавме и консултант кој ни помагаше, меѓународен консултант за подготовка на тендерска документација за објавување на меѓународен тендер, за изградба односно за изнаоѓање концесионер кој што би ги градел овие патишта, предвидовме и значителна сума на субвенции од државата бидејќи бевме свесни дека бројот на возила во Македонија кои просечно месечно или годишно се движат по овие патишта е понизок од меѓународните стандарди кои се потребни проектот да стане исплатлив  од аспект на банкарски кредити, истакна Груевски.

За жал, потенцира премиерот, банките кои најчесто даваат ваков вид кредити на компании се откажаа од финансирање на овој проект иако се јавија голем број на компании да подигнат документација.

– Со оглед на тоа ние преминавме на втората резервната варијанта, а таа беше изнаоѓање на други начини да се изградат овие патишта и во моментов сме во разговори со различни страни за обезбедување на поддршка за изградба на овие автопатишта. Би сакале делумно да биде финансирано од буџетот делумно од надворешно финансирање. Но, останува да видиме што ќе се случи кога ќе ги завршиме разговорите, рече Груевски.

Извор: www.press24.mk

Напишете коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промени )

Twitter слика

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промени )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промени )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промени )

Connecting to %s